diumenge, 26 de gener de 2014

Tecnologia Mòbil: ¿una eina de futur?

L'últim treball d'aquesta setmana versa sobre els dispositius mòbils i la aplicació dels mateixos a l'educació.
En els últims anys, la tecnologia mòbil ha evolucionat ràpidament fins al punt que, hui per hui, trobem al mercat dispositius amb una capacitat de processament de dades equivalent a la de un ordinador portàtil. A més a més, la evolució d'aquesta capacitat de processament demostra ser inversament proporcional a l'evolució dels preus d'aquestos aparells. Per tant, i dit de forma més senzilla, cada vegada tenim dispositius millors i més econòmics. Això implica que, hui per hui, podem trobar-nos a aules on el 100% dels alumnes tenen smartphones o tabletes digitals. Trobar-nos en una situació com aquesta i no aprofitar-la pense que seria un error greu.
Evidentment, hem d'anar en compte. Per a un grup d'alumnes adolescents, trobar-se a classe amb un dispositiu que serveix per a navegar per la xarxa, per jugar a videojocs o per accedir ràpidament a xarxes socials serà, amb tota seguretat, una temptació que els portarà a realitzar tot tipus de tasques a l'aula excepte les directament relacionades amb la matèria que estiguen cursant. Però és evident que la capacitat de comunicar-nos directament i en qualsevol moment amb els alumnes, la possibilitat que aquestos tenen per accedir a aplicacions educatives al mòbil i el fet que en alguns d'aquestos dispositius, com ara les tabletes, es poden fer directament els treballs son raons de pes que hem de tindre en consideració.
Personalment, pense que utilitzar aquestes eines hui per hui a classe pot ser un poc arriscat si no tenim mecanismes de control adequats, encara que tal volta al futur es construiran mecanismes de control adequats. Però, per altra part, aquestes ferramentes interactives poden ser molt útils a l'hora de comunicar-nos amb els alumnes fora de l'aula per resoldre dubtes, poden ser utilitzades per a fer treballs en grup de forma ràpida, fàcil i eficient, i a més a més podrem fomentar l'ús de programes pedagògics especialment dissenyats per aquests dispositius.

En definitiva, una nova generació de dispositius que ens poden ajudar a fer més eficientment la nostra tasca.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada